פגסוס – מרכז הכשרות

פגסוס – מרכז הכשרות

עמותת יחיאל

על ההכשרה שלנו: בעמק יפה בשפלת יהודה בין פרחים ושדות ישנו מקום בו טוב להיות...

מרכז ההכשרות מבקש לפתוח פתח לבני אדם באשר הם, המבקשים "להתמצא" בתוך המפה המורכבת שהינה הם עצמם. לקחת פסק זמן מסאון החיים, להתקרב אל עצמם ולשיחה עם האדם האחר, ומתוך כך להתחיל ליצור זרע של שינוי בחייהם וכך גם בעולם. לעצור, להתבונן, להקשיב, לשאול ביחד עם שותפים לדרך, לגעת בשאלות הפנימיות של החיים באמצעות המפגש עם האנתרופוסופיה, והשילוב המיוחד של התנסות אמנותית ותהליכי הכרה.

הפירות האמנותיים מהווים חלק מחיי התרבות של קהילת המשפחות ביחיאל. כל אביב אנו מעלים הצגה עם שנת המבוא, ערב סיפורים עם שנה ב', הצגה עם שנים ג' ו-ד', וההצגה שחותמת את עונת ההצגות היא ההצגה של קבוצת התיאטרון שלנו.

מקום פעילות: מושב צלפון (באמצע הדרך בין תל אביב לירושלים).

הכרה ותעודה: תעודת חינוך ולדורף, תעודת הכשרה באמנות. הקורסים יכולים לעבור הכרה עבור מורים בשבתון בבקשה מיוחדת.

תוכנית הלימודים: פגסוס, מרכז הכשרות למדע הרוח, לאמנות, לחינוך, ולהתחדשות התַרבּוּת. מרכז ההכשרות פגסוס הוקם מתוך הרצון ליצור מרכז התחנכותי המשלב בין לימוד של מדע הרוח האנתרופוסופי לבין יצירה וחקירה אמנותית, כך שהאמנות והחשיבה המדעית רוחית פועלות באופן של הפריה הדדית. תלמידי פגסוס  מתמקדים בפיתוח הכרתי של תפיסת אדם חדשה, שבה הישות האנושית פורצת את הגבולות המוכרים לנו, על ידי פיתוח הדרגתי של חשיבה דינמית מודעת, המנסה להבין את יחסי הגומלין בין האדם לעולם. הרעיון להקמת מרכז ההכשרות עלה מתוך ההבנה, שהתרבות הנוכחית, על הווייתה העמוסה והתובענית, לא מאפשרת לאנשים "לצאת למסע". הבקשה היא ליצור מציאות בתוכה אפשר להתחיל להשתנות, ללכת פנימה ולהקשיב ללב, ומתוך כך לפעול בעולם באופן פורה.

למי מתאימה ההכשרה? לכל אדם המבקש לצעוד בנתיב של השתנות לאור מדע הרוח והאמנות.

איפה משתלבים הבוגרים? הבוגרים משתלבים ביוזמות חינוכיות שונות בסביבה. למעלה מ-50 אחוז מצוות המורים בבית הספר "יחיאל" עבר בלימודיו בפגסוס.

מפגשי היכרות מתוכננים: מוזמנים לתאם ביקור בסטודיו באחד מימי הלימוד או לתאם שיחה אישית.

אמירה שיר: 0523240058 (באין מענה שלחו וואטסאפ)

[email protected]

אתר פגסוס

מסלולי לימוד בפגסוס

שנת יסוד מלאה באתרופוסופיה 

ימי ושעות לימוד: ראשון 15:00–21:30, חמישי 8:30–15:30.

מה מלמדים: בשנת היסוד לומדים 8 קורסים: מבוא לאנתרופוסופיה, ציור, אוריתמיה, פיסול, שירה, הדרך הפנימית, ביוגרפיה, דיבור ודרמה.

משך התוכנית: שנה אחת.

סגל המורים: אורי כהן-שיר – אנתרופוסופיה, אמירה שיר-כהן – דיבור ודרמה, עמוס בן-אהרון – הדרך הפנימית, תמי הרצברג – שירה, ניצן אבוטבול – אוריתמיה, ילי אבקביץ – פיסול, שירה רביב – ליווי סיפורי ביוגרפיה.

 

סמינר חינוך למורי יסודי-תיכון ומחנכי הגיל הרך 

ימי ושעות לימוד: ראשון 15:00–21:30, חמישי 8:30–15:30.

מה מלמדים: לכל אורך הכשרת החינוך התלמידים ממשיכים ללמוד את האמנויות השונות ולהתפתח בהן, שיעורי אנתרופוסופיה המעמיקים את הקשר להבנת האדם והעולם ונוטעים עמוק יותר לתוך מדע הרוח, ושיעורי חינוך המביאים את המימד היישומי. שלושת החוטים: אמנות, אנתרופוסופיה וחינוך, יוצרים יחד את הקרקע הפנימית ההולכת וגדלה איתה ניתן לצעוד בנתיב ההשתנות לאורך שנות ההכשרה.

משך התוכנית: סמינר חינוך – 3 שנים לאחר שנת יסוד.

סגל המורים: אורי כהן-שיר – אנתרופוסופיה, אמירה שיר-כהן – דיבור ודרמה, יעל קליין – חינוך, יוסי סופר – חינוך, ירמי זהבי – חינוך, עמוס בן-אהרון – אנתרופוסופיה, תמי הרצברג – שירה, ניצן אבוטבול – אוריתמיה, ילי אבקביץ – פיסול.

 

"איריס" הדרך לגילוי הקול – הכשרת שירה (וֶרבֶּק): 

ימי ושעות לימוד: יום שלישי 15:00–21:00.

מה מלמדים: בלימודי השירה אנו מחפשים את ההקשבה ההדדית, ואת הדרך לשחרור הקול אל הזרם של הצליל החי.

משך התוכנית: 3 שנים.

מנחה: נירית סטרול.

 

הכשרה לציור 

ימי ושעות לימוד: שני 8:30–16:00 , חמישי 16:00–20:30.

מה מלמדים: ההכשרה לציור פתוחה לכל מי שעולם הציור בנפשו, גם ללא ניסיון קודם. בהכשרה מפתחים כלים אמנותיים לציור, התאמנות בדרך האמנות, וכן לימודי מדע הרוח לשאלה של יצירה אישית ואינדיווידואלית, כך שבסופו של התהליך, השפה האמנותית הייחודית של כל אחד ואחד יכולה להתגלות.

משך התוכנית: 4 שנים, יומיים בשבוע.

סגל המורים: אורי כהן-שיר, אבנר המאירי, עומר רוזן.

 

קבוצת תיאטרון הפועלת מתוך עבודת הדיבור והדרמה 

ימי ושעות לימוד: יום חמישי 15:30–20:15

מה מלמדים: הקבוצה נוסדה מתוך בוגרי הכשרות הסטודיו אשר רצו להמשיך ללמוד ולהעמיק את עבודת הדיבור והדרמה. הקבוצה מזמינה אליה מדי שנה מצטרפים אשר מעוניינים ליצור יחד מתוך אימפולס הדיבור והדרמה האנתרופוסופי.

משך התוכנית: התוכנית היא שנתית, מתחדשת כל שנה.

סגל המורים: אמירה שיר-כהן – דיבור ודרמה, נתנאל מנדלוביץ – אוריתמיה.

 

בוקר של ציור, סדנת אמן 

ימי ושעות לימוד: יום ראשון 9:00–12:00.

מה מלמדים: קבוצה פתוחה לכל מי שרוצה להתנסות או לפתח את דרכו בציור. הנחיה אישית בציור מתוך החיפוש האינדיווידואלי במגוון טכניקות (רישום, צבעי מים, שמן וכו'). מתאים למתחילים ובעלי ניסיון כאחד, הרוצים להיפגש ולצייר יחד.

משך התוכנית: תוכנית שנתית.

סגל המורים: אורי כהן-שיר.

אמירה שיר: 0523240058 (באין מענה שלחו וואטסאפ)

[email protected]

אתר פגסוס

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך