למה תמיד חסרים בישראל מורי ולדורף? [איגרת 117]

ללא גוף מרכזי דומיננטי אך עם המון אנרגיה של הורים מתלהבים בעשרות ישובים בישראל, חינוך ולדורף בישראל נמצא בצמיחה אדירה הגורמת לביקוש גבוה למורים בוגרי הכשרות מתאימות. כדי להתגבר על המחסור נאלצים בתי הספר לוויתורים גדולים, אולי גדולים מידי

מאת דנה פלג // מתוך גיליון אדם עולם בנושא הכשרות // להצטרפות לאדם עולם

אם היו מבטיחים לכם פרנסה טובה ומובטחת, קריירה בטוחה למשך שנים, מלאת התפתחות אישית ואתגר, השתתפות בעיצוב דור העתיד, בתוספת מספר ימי חופש משולמים מהגדולים במשק הישראלי –  לא הייתם חוטפים? כנראה שרובכם הייתם. אז איך קורה שמידי שנה מתקשים מרכזי חינוך ולדורף לאייש משרות הוראה וגננות?

מדוע צוותי ניהול והורים במרכזי חינוך ותיקים ומבוססים בכל רחבי הארץ מגיעים לעתים לחודש אוגוסט בלא צוות הוראה שלם? איך קורה שבזמן שעשרות משפחות ממתינות בתור לכיתה א׳, לא נמצא מחנך או מחנכת ולדורף שסיימו הכשרה מלאה ויסכימו לקחת את הכיתה?

מחסור במורים – מחנכי כיתה ומורי מקצוע – הוא אולי חסם הגדילה הגדול ביותר על חינוך ולדורף כיום בישראל. מהיכן מגיעה הבעייה ומה ניתן לעשות כדי לפתור אותה? יצאנו למסע בין יוזמות חינוך ולדורף בישראל כדי לגלות את התשובות.

להמשך קריאת הכתבה באתר אדם עולם לחצו כאן

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך