מהיום אמרו: הפורום הארצי – חברה לתועלת הציבור [איגרת 32]

אחד התחביבים של האיגרת הוא דיווח על יזמות אנתרופוסופיות שפועלות ברמה הארצית. 

השבוע נחזור אל הפורום הארצי לחינוך ולדורף, ארגון הגג של בתי ספר ולדורף בישראל. בפברואר 2012 דיווחנו על עליית מדרגה בפעילות הפורום הארצי לחינוך ולדורף (הפורום הארצי עולה כיתה, 13.2.12). חלפה שנה, ושוב מגיעות בשורות משמחות מכיוונם: ביום שישי האחרון הוקם "הפורום הארצי – חברה לתועלת הציבור".

אחד ממייסדי הפורום הארצי הוא איל בלוך, והוא סיפר לנו עוד על ההתפתחות. "הפורום הארצי פועל כגוף ולנטרי כבר 15 שנים, אך בשנתיים האחרונות, עם הקמתה של הקרן לתמיכה בחינוך ולדורף (שהקמתה התאפשרה בעקבות תרומה שהגיעה מיהודי אוסטרלי – נ.ש.), עם הגביה של דמי חבר מבתי הספר, ועם התוכניות שיש לנו לעתיד, ראינו שאי אפשר עוד להסתמך על העזרה של עמותות אחרות והגיע הזמן להקים ישות משפטית שתחתיה נפעל. לאחר בדיקה הגענו למסקנה הצורה הנכונה לפעילות כזאת היא חברה לתועלת הציבור, שהדירקטורים שלה הם נציגי בתי הספר, ביחד עם 4 – 5 יזמים חופשיים".

ומה התוכניות שלכם לעתיד?

"כרגע אנחנו עובדים על בניית תוכנית לימודים ישראלית לחינוך ולדורף. אנו עושים זאת על ידי תרגום לעברית של הקוריקולום הבינלאומי, והתאמתו לתרבות הישראלית. העבודה נעשית בקבוצות עבודה הממוקדות בנושא מסוים, כגון הוראת מדעים או מלאכות, שחלקן פועלות במשך השנה, וחלקן יעבדו באופן מרוכז בכנס הקיץ שאנו מארגנים.

"חלק מרכזי בעבודה הזאת הוא הקמה של אתר אינטרנט חדש, שיהווה חלון ראווה לחינוך ולדורף עבור מתעניינים, ירכז תכנים ומאמרים ולמעשה יאגם את כל הידע שנצבר פה בלמעלה מעשרים שנות פעילות חינוכית."

מה בדבר שיתופי פעולה עם גורמים מחוץ לוולדורף?

"גם נושא זה נדון בפגישתנו האחרונה, ואנו מתכוונים לחבור ולהצטרף לגופים חוצי-מגזרים נוספים שפועלים בזירת החינוך האלטרנטיבי, ארגונים כדוגמת בחירה בחינוךהתנועה להעצמת הרוח בחינוך, ותנועת המורים - מחנכים"

 

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך