אני ואתה נשנה את העולם [איגרת 74]
אריק איינשטיין, 1939 - 2013

אני ואתה נשנה את העולם [איגרת 74]

האיגרת מבכה את מותו של אריק איינשטיין, ומבטיחה להמשיך לנסות לשנות את העולם

השבועות האחרונים הם מרגשים מאוד עבור כל מי שקשור לחינוך ולדורף והאנתרופוסופיה בישראל. שר החינוך, הרב שי פירון, יוזם מהלך של שילוב החינוך האנתרופוסופי (ביחד עם זרמים אלטרנטיביים נוספים) בתוך החינוך הממלכתי. פגישה בין השר לנציגי חינוך ולדורף התקיימה ביום חמישי שעבר, ולפי גלעד גולדשמידט ואיל בלוך, שייצגו בפגישה את חינוך ולדורף ביחד עם איתי פז ואלון ירושלמי, היא הייתה מוצלחת מאוד, וכבר בדקות הראשונות נוצרה בין המשתתפים זהות בכוונות ואווירה חיובית. לדברי גלעד גולדשמידט, יו"ר הפורום הארצי לחינוך ולדורף, השר הזמין את חינוך ולדורף להצטרף למערכת החינוך הממלכתית, להביא את עצמו ולהשפיע ככל האפשר. הוא הדגיש את החשיבות של הייחוד שלנו כבתי ספר ולדורף ושבדיוק את הייחוד הזה הוא מבקש. להערכתו של גלעד, השר פירון הביא גישה מאד רוחנית, פתוחה וחיובית. מטרתו היא להפוך את כל מערכת החינוך ל"יחודית" והוא רוצה את עזרתנו.

ד"ר גלעד גולדשמידט. ירצה בכנס אדם עולם

ד"ר גלעד גולדשמידט. ירצה בכנס אדם עולם

יחד עם זה, מוסיף גלעד, הוא גם שם את המסגרת ואמר שאין לו אפשרות לצאת מהכללים הנוהגים בחוזרי מנכ"ל בהקשר של תשלומי הורים וגודל הכיתות. להערכתו, ניתן למצוא גם לכך פתרונות אולם הם חייבים להיות במסגרת מה שכבר קיים במערכת.

גלעד מוסיף ומספר כי לסיכום הפגישה הוחלט להקים צוות משותף שיעבוד על מעין הסכם הנוגע לכל היחסים בין גנים ובתי ספר ולדורף ומשרד החינוך ויאפשר את הכנסת חינוך ולדורף למערכת בצורה נכונה.

בהנחה שתוכניתו של השר תצא אל הפועל, מדובר באירוע היסטורי לא רק בתולדות חינוך ולדורף בישראל, אלא גם עבור חינוך ולדורף בעולם. בראיון שהעניק גלעד למשה בר נס והתפרסם בגיליון 5 של מגזין אדם עולם ("הגענו אל הפזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל", פברואר 2009), הוא אומר כי שטיינר לא ציפה שיהיו הרבה בתי ספר ולדורף בעולם, אלא כמה בתי ספר שיהוו "בתי ספר לדוגמה", ושאנשים יבואו להתרשם ולקחת את מה שמתאים עבור בתי הספר שלהם.

כבר היום, יש ניצנים של בתי ספר ממלכתיים המיישמים באופן נקודתי פרקטיקות מתוך חינוך ולדורף. מדובר במנהלים שנחשפו לגישה ומנסים ליישם חלקים מתוכה, או מחנכים בוגרי הסמינרים להכשרת מורי ולדורף המלמדים במוסדות הממלכתיים. גלעד עצמו מלווה לפחות בית ספר אחד כזה, ואפשר לציין גם את בתי הספר ה"אנתרופודוסים", המשתמשים באלמנטים מחינוך ולדורף כדי להחיות את החינוך הדתי.

נקודות המפגש של חינוך ולדורף עם החינוך הממלכתי – זה יהיה אחד הנושאים המרכזיים בהרצאה של גלעד בכנס אדם עולם, אשר יתקיים בעוד 19 ימים, ב-16.12.13, במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

מלבד גלעד, הכנס יארח כמה מ"טובי המוחות" בפעילות האנתרופוסופית בישראל – דני אמן, ד"ר מוטי לוי, יונתן לוי ועבדכם הנאמן.

נושא הכנס, ברוח ימים אלה, הוא "אנתרופוסופיה ככוח משנה עולם".
הכנו לכבודכם סרטון משעשע שמספר על הכנס (אל תחמיצו את הפספוסים בסוף!), ואתם יכולים לצפות בו בלחיצה על הקישור.

כנס אדם עולם. יום שני, 16.12.13, מוזאון ארץ ישראל, תל אביב. למידע נוסף>>>

כנס אדם עולם. יום שני, 16.12.13, מוזאון ארץ ישראל, תל אביב. למידע נוסף>>>

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך