אנשי הברזל: להעניק לגוף שלנו את המינרל החשוב ביותר

אנשי הברזל: להעניק לגוף שלנו את המינרל החשוב ביותר

אורח חיים בריא פירושו הקפדה על תזונה מאוזנת, פעילות גופנית, מנוחה מספקת ובמידת הצורך, גם השלמה של חוסרים של ויטמינים ומינרלים באמצעות תוספי תזונה. אחד המינרלים החיוניים ביותר לגופנו הוא הברזל. הברזל נחוץ למגוון רב של תפקידים חשובים: לשאת את החמצן לכל האיברים והתאים, לתפקוד קוגניטיבי תקין, לתפקוד מערכת החיסון, לבריאות העור, השיער והציפורניים ועוד. עם זאת, מחסור בברזל הוא המחסור התזונתי הנפוץ ביותר בעולם. רובנו, בשלב כזה או אחר בחיינו עלולים לסבול ממחסור בברזל: נשים בתקופת ההיריון, אנשים הנוטלים תרופות הפוגעות בספיגת הברזל, ילדים המצויים בתהליכי גדילה, קבוצת הגיל השלישי, ועוד.

מחסור בברזל – איך זה משפיע עלינו?

אמנם ברזל קיים בלא מעט מזונות אך ספיגתו מהם מוגבלת. אחד הגורמים לכך הוא שישנם מזונות ומשקאות המעכבים את ספיגת הברזל, כמו חומצה פיטית המצויה בסויה ובחיטה מלאה (1). כשאנו משלבים אותם יחד עם מרכיבי מזון שונים, העשירים בברזל, גופנו לא יוכל לספוג היטב את הברזל הקיים במזון. גורם נוסף הוא מחלות ובעיות שונות במערכת העיכול, אשר פוגעות בתהליך ספיגת הברזל (2). משום שמזונות מן החי מכילים ברזל הנספג טוב יותר בגוף לעומת מקורות צמחיים, צמחונים וטבעונים שאינם מקפידים להשלים את כמות הברזל הנדרשת לגופם ממזונות אחרים, נמצאים בקבוצת סיכון לחוסר ברזל.

מחסור בברזל לא קורה בבת אחת, מדובר בתהליך הדרגתי שקורה, כשכמות ברזל הנספגת ממזון לא נמצאת בהלימה עם הכמות שנדרשת לצרכי הגוף. ברוב המקרים, מחסור בברזל מוביל לאנמיה. אם אתם חיוורים, סובלים מסחרחורות, עייפים כל הזמן, יש לכם לעיתים דפיקות לב מואצות, ושמתם לב כי השיער שלכם נושר לאחרונה, יש סיכוי שגם אתם סובלים מאנמיה. כדי לוודא זאת, רצוי לעשות בדיקת דם פשוטה. במצב של אנמיה, חשוב מאוד למלא את החסר התזונתי. על מנת לסייע לגוף שלכם למלא את מאגרי הברזל, כדאי ליטול תוסף ברזל.

ברזל מסוג ביסגליצינאט יעיל יותר משאר תוספי הברזל  

בעולם תוספי התזונה קיימים מספר סוגי ברזל: סולפט, גלוקאנט, פומרט וביסגליצינאט. האחרון שבהם – ברזל מסוג ביסגליצינאט מכונה "ברזל קל לעיכול", משום שאינו גורם לתופעות הלוואי האופייניות לנטילת תוספי ברזל מסוגים שונים כגון עצירות, כאבי בטן וגזים. מחקרים הראו, כי יעילות הספיגה של ברזל מסוג ביסגליצינאט היא עד פי 4 יותר מברזל רגיל (3), ולכן יעילותו גבוהה בטיפול באנמיה על רקע חוסר ברזל. בנוסף לכך, רכיבים שונים הידועים כמעכבים את ספיגת הברזל, כמו קפאין, חומצה פיטית, מוצרי חלב, חלבון ביצה וסותרי חומצה אינם פוגעים בספיגתו של ברזל מסוג ביסגליצינאט משום שהם לא יוצרים איתו אינטארקציה.

תוסף ברזל קל לעיכול מבית אקוסאפ – לספיגה יעילה

סיבות שונות ומצבי חיים שונים יכולים להוביל לכך שערכי הברזל יהיו נמוכים בגופנו, ויש חשיבות רבה למלא את מאגרי הברזל. הדרך המהירה והיעילה למלא את החסר התזונתי היא על ידי נטילת תוסף ברזל. חברת אקוסאפ אימצה את השימוש בטכנולוגייתTRAACS  - פטנט ייחודי של חברת אלביון העולמית – כדי להביא לעולם את IRON MAX  - ברזל מסוג ביסגליצינאט לשיפור הספיגה והזמינות הביולוגית. IRON MAX מכיל ויטמין C הידוע כמשפר את ספיגת הברזל ומגיע בטעם אוכמניות, ללא רכיבים מן החי, ללא סוכר וגלוטן. התוסף ניתן לשימוש גם בסמיכות לאכילת מזונות אשר ידועים כמונעים את ספיגת הברזל כמו מוצרי חלב, קפאין, חומצה פיטית ועוד.

IRON MAX – סיכום יתרונות

  • IRON MAX אינו גורם לתופעות הלוואי במערכת העיכול האופייניות לתכשירי ברזל שונים.
  • מכיל ויטמין C לספיגה מיטבית של הברזל.
  • IRON MAX מכיל ברזל ביסגליצינאט אשר אינו יוצר אינטראקציה עם מזונות אחרים אשר מונעים ספיגת ברזל כמו מוצרי חלב, קפאין, חומצה פיטית ועוד.
  • בטעם אוכמניות, ללא סוכר, ללא חומרים משמרים, ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא גלוטן וללא רכיבים מן החי.
  • מתאים לשימוש ע"י אנשים הסובלים מבעיות ספיגה.

מקורות:

  1. A Review of Nutrients and Compounds, Which Promote or Inhibit Intestinal Iron Absorption: Making a Platform for Dietary Measures That Can Reduce Iron Uptake in Patients with Genetic Haemochromatosis. Nils Thorm Milman. 14 Sep 2020
  2. Anemia and iron deficiency in gastrointestinal and liver conditions
    Stein J, Connor S, Virgin G, Ong DEH, Pereyra L. Anemia and iron deficiency in gastrointestinal and liver conditions. World J Gastroenterol2016; 22(35): 7908-7925 [PMID: 27672287 DOI: 10.3748/wjg.v22.i35.7908]
  3. Advantages and Limitations of Iron Amino Acid Chelates as Iron FortiŽ cants Lindsay H. Allen, Ph.D.July 2002: (II)S18–S21, Nutrition Reviews , Vol. 60, No. 7

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך