הכל נשאר במשפחה: זו הדרך שבה ויטמין C יכול להועיל למשפחה שלכם

הכל נשאר במשפחה: זו הדרך שבה ויטמין C יכול להועיל למשפחה שלכם

כמה ויטמין C ילדים צריכים? איך מוודאים שלכל המשפחה מקבלת מספיק ממנו? ומה בנוגע לספיגה? הנה כמה דברים שחשוב לדעת על ויטמין C

המון נכתב ונאמר על ויטמין C, אבל דווקא עכשיו, שווה לעצור ולהתמקד ביתרונות של צריכת הוויטמין, עבור כל המשפחה.

ויטמין C חיוני בכל גיל, וחשוב במיוחד לילדים, שנמצאים בשלבי ההתפתחות שקריטיים להמשך חייהם. הוא משתתף בתהליכי יצירת רקמות חיבור[1], עצמות שיניים וקולגן; מעבר להיותו חיוני בתקופה שבה הילדים גדלים, הוא גם מסייע בתהליכי ריפוי של פצעים וחבלות.

זה עוד לא הכל, לוויטמין יש תפקיד קריטי במספר תהליכים ביוכימיים – בין היתר הוא מסייע לגוף לספוג ברזל, מינרל שחיוני בפני עצמו לבריאות הילדים[2] (ומחסור בו עלול להוביל לאנמיה) וכן הוא אחד מנוגדי החימצון[3] החשובים בגוף.

איך עושים את הבחירה הכי בריאה למשפחה שלכם?

כבר הבנתם שוויטמין C הוא בחירה מעולה, אבל איך אפשר לדעת שהצריכה שלכם ושל המשפחה שלכם מספקת? האמת שזה לא פשוט, כשאיכות האוכל הזמין כיום הולכת ויורדת וכך גם כמות הוויטמין C שהוא מכיל[4].

כשמבינים שהתזונה לא תמיד יכולה לספק את כל הוויטמין C לו מבוגרים וילדים זקוקים, מתחיל המסע לחיפוש התוסף המושלם, אבל איך עושים את הבחירה הנכונה? ובכן, מחקרים מצביעים על כך שהבחירה בתוסף ויטמין C ליפוזומלי, שמגיע בפורמולה נוזלית, יכולה להועיל[5]. אם אתם תוהים למה, זה כיוון שתוספי תזונה בטבליות, בכדורים או בקפסולות לא תמיד נספגים היטב ממערכת העיכול אל מחזור הדם. מדוע?

  1. החומרים הלא פעילים משפיעים על התוסף: מחקרים מצביעים על כך שפקטורים הקשורים לפורמולציה של התוסף, ובניהם החומרים הלא פעילים שבתוסף, משפיעים על הפירוק, המסיסות, הספיגה והזמינות הביולוגית של הרכיב הפעיל[6].
  2. קשה לדעת מהי הזמינות הביולוגית של התוספים: ניסויים קליניים שנערכו בהקשר של נטילת תרופות[7], הציגו נתונים שמראים כי קצב ההתמוססות והמסיסות של טבליות, כדורים וקפסולות משפיעים לא רק על הזמינות הביולוגית, אלא על אפקט התרפויטי עצמו. כיום, יותר מאי פעם, מבינים שלא מספיק לדעת מהי כמות הרכיב הפעיל בתוסף, אלא שהדבר החשוב ביותר הוא הזמינות הביולוגית (שהיא, למעשה, אחוז הספיגה) של אותה כמות של רכיב פעיל.

השורה התחתונה, בכל הנוגע לספיגה, היא שתוספים מהדור הישן שאינם נוזליים, משלבים תוספות כמו מילוי, ציפוי ועוד – שעשויים לפגוע בתהליך הספיגה[8].

כשבוחרים בתוספים נוזליים, התמונה שונה – מכיוון שהם אינם עוברים תהליכי דחיסה והתקשות והם אינם מכילים חומרי ליכוד, הדבקה וציפוי, התוספים הנוזליים מגיעים למערכת העיכול כשהם כבר נמצאים במצב תמיסה וזמינים לספיגה על ידי הגוף, לכן כל התהליך מהיר ויעיל יותר[9].

האם הילדים שלכם מקבלים את המירב מהתוסף? זו הטכנולוגיה שתוכל לסייע לכך

זה טבעי שהורים רוצים להעניק לילדים שלהם את התוסף הכי בריא ואפקטיבי, אבל איך אפשר לדעת במה כדאי לבחור? התחלה טובה היא להכיר את אחת מהטכנולוגיות המתקדמות והאפקטיביות ביותר בתחום תוספי התזונה - הטכנולוגיה הליפוזומלית.

מה היא עושה? כדי לשפר את הספיגה של וויטמינים בגוף, היא משלבת מולקולות שומניות הנקראות ‘פוספוליפידים’, מהן בנויים קרומי התאים של גופינו. מולקולות אלו יוצרות בועיות מיקרוסקופיות החלולות במרכזן שנקראות – ליפוזומים.

הליפוזום מכיל במרכזו את החומר הפעיל או נוטריינט כלשהו – במקרה זה ויטמין C, ובכך הוא מסייע להגן על רקמת הקיבה מפני חומציות יתר. כיוון שהליפוזום מורכב מהחומר ממנו עשויים קרומי התאים, הוא חודר את תאי הספיגה במעי בקלות ומעביר אליהם את תכולתם. כך מתקבל ויטמין C נוזלי, קל לנטילה, עדין לקיבה ובספיגה יעילה.

איך זה משפיע על הספיגה של הוויטמין, בפועל? מחקר קליני (2016)[10], שהשווה בין ספיגת ויטמין C ליפוזומלי לבין ויטמין C שאינו ליפוזומלי, מצא שנטילת הוויטמין הליפוזומלי תרמה לריכוזים גבוהים יותר בדם של ויטמין C, לעומת הוויטמין בתצורה שאינה ליפוזומלית. השורה התחתונה, ברורה: תוסף ליפוזומלי נוזלי הוא הדרך הטובה ביותר להעניק לעצמכם ולילדים שלכם את המיטב בוויטמין C.

הבחירה הכי טובה, לכל המשפחה

זה טבעי לקוות שפתיחת שנת הלימודים וגם התקופה של "אחרי החגים" (שהיא התחלה חדשה, בפני עצמה), תעבור חלק. אבל איפה מתחילים?

מסתבר שוויטמין C עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר בתקופה הזו. מדוע? ב-4 מילים: הגנה על המערכת החיסונית. והנה ההסבר המלא: תוצאות סקירת מטא אנליזה של מחקרים קליניים[11] הצביעה על כך, שנטילת תוסף ויטמין C במינון של 200 מ”ג או יותר סייעה להפחית גם את משך הזמן וגם את חומרת התסמינים של הצטננויות. בעוד שהתוסף טוב למבוגרים וילדים כאחד, מעניין לדעת שכשהמינון עלה ליותר מגרם ליום, ההשפעה הייתה משמעותית יותר, בפרט אצל ילדים (18%) בהשוואה למבוגרים (8%).

ויטמין C ליפוזומלי של אקוסאפ

חשוב לכם למצוא התוסף המדויק למשפחה שלכם? כדאי להכיר את ויטמין C ליפוזומלי מבית אקוסאפ.

זהו תוסף ויטמין C נוזלי המיוצר בטכנולוגיה הליפוזומלית לצורך הגברת הספיגה של הוויטמין במערכת העיכול. ויטמין C ליפוזומלי של אקוסאפ אינו חומצי ולכן מתאים גם לאנשים הסובלים מחומציות יתר במערכת העיכול ואינו גורם לתופעות לוואי. כמו כן, הוא קל לנטילה גם עבור ילדים ומבוגרים, 100% טבעוני ומגיע בטעם תפוז עדין, ללא תוספת סוכר.

***

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

קופון 10% הנחה - adamolam12

[1] https://www.hindawi.com/journals/omcl/2015/295497/

[2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2507689/

[3] https://www.intechopen.com/chapters/56013

[4] https://www.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/acm.2008.0165

[5] https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.4137/NMI.S39764

[6] Stephen W. Hoag, Ajaz S. Hussain 2001The Journal of Nutrition, 131:4, 1389S–1391S

[7] https://books.google.co.il/books?id=01kWYaIg77QC&lpg=PA21&ots=h2mN5-cfWy&dq=PILLS%20dissolving%20therapeutic%20EFFECT%20&lr&pg=PA21#v=onepage&q=PILLS%20dissolving%20therapeutic%20EFFECT&f=false

[8] https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0378517386902164

[9] Srinivasan, VS. Bioavailability of nutrients: a practical approach to in vitro demonstration of the availability of nutrients in multivitamin–mineral combination products. J Nutr 2001; 131(4): 1349S–1350S.

[10] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4915787/

[11] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23440782/

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך