כנס ראשון בארץ של אונקולוגיה בגישה אנתרופוסופית
VISCUM ALBUM (דבקון לבן). מהצמח מפיקים תכשירים לטיפול אימונותרפי לסרטן

כנס ראשון בארץ של אונקולוגיה בגישה אנתרופוסופית

הסרטן הוא המחלה של זמננו, לכל אחד מאתנו מכר או קרוב שפגש בה. בסוף השבוע הבא יערך בהרדוף כנס העוסק במחלה מנקודת מבטה של הרפואה האנתרופוסופית, בהשתתפות ד"ר מתיאס גירקה, יו"ר המחלקה הרפואית בגטאנום ופרופ' גיל בר סלע, סגן מנהל המערך האונקולוגי בבי"ח רמב"ם

לאחרונה חזרתי מסיור בין יוזמות אנתרופוסופיות בגרמניה, בדגש על יוזמות שעוד אין בישראל (דיווח מפורט על הסיור אפרסם בגיליונות אדם עולם הקרובים). אחד מהמקומות המרתקים שבהם הייתי הוא בית חולים אנתרופוסופי בעיירה הֶרְדֶקֶה שבחבל הרוהר. מדובר בבית חולים אזורי, כלומר מגיעים אליו חולים, נפגעים ויולדות מכל הסביבה, אך נוסף לרפואה הקונבנציונלית הוא מציע רפואה אנתרופוסופית, על שלל התראפיות הנלוות לה.

בישראל אנו עוד רחוקים מהקמה של בית חולים (או יותר טוב: בית מרפא) אנתרופוסופי, אך אם יקום, אולי הוא ודאי יצמח מיזמת "טל חמה" הפועלת בשנים האחרונות בקיבוץ הרדוף. "טל חמה" הנו מרכז מטפל המיועד למחלימים ממחלת הסרטן, שם מוצע להם מגוון של תראפיות שצמחו מתוך האנתרופוסופיה. הסרטן הוא אחד התחומים הבולטים שבהם הרפואה האנתרופוסופית תורמת לעולם הרפואה. הידועות והנחקרות ביותר מבין התרופות האנתרופוסופיות שפותחו לטיפול בסרטן הן תכשירים המופקים מהצמח VISCUM ALBUM המהווה סוג של טיפול אימונותרפי לסרטן.

והנה, לאחרונה נודע לנו מפי ד"ר מירון ברק על כנס ראשון מסוגו העומד להתקיים בישראל ויתמקד בסרטן מנקודת המבט של הרפואה האנתרופוסופית. הכנס יערך ב-26-25 באוקטובר בקיבוץ הרדוף, ויעסוק בהתפתחויות בטיפול בסרטן ברפואה האנתרופוסופית במהלך מאה השנים האחרונות, שבמהלכן התמקדה, בתחום זה, בפיתוח מגוון טיפולים שכוללים טיפולי מגע, טיפול באמנויות פלסטיות, במוזיקה ובאוריתמיה, פסיכותרפיה וייעוץ ביוגרפי, ובמידה רבה בטיפול תרופתי משלים לזה הקונוונציונלי.

פרופ' גיל בר סלע

פרופ' גיל בר סלע

ד"ר מתיאס גירקה

ד"ר מתיאס גירקה

בכנס ירצו ד"ר מתיאס גירקה, מומחה לרפואה פנימית ורפואה פליאטיבית, יו"ר המחלקה הרפואית בגתאנום (מחליפה של ד"ר מיכאלה גלוקלר, המוכרת כאן בארץ) וממייסדי בית החולים האנתרופוסופי בברלין (Havelhohe); ופרופ' גיל בר סלע, מומחה לאונקולוגיה ולרפואה אנתרופוסופית, המשמש סגן מנהל המערך האונקולוגי בבי"ח רמב"ם. כמו כן ייערכו סדנאות בטיפול במוזיקה, טיפול באוריתמיה, טיפול במסאז' ושימון ריתמי, רפואה סינית והקשריה לרפואה האנתרופוסופית, טיפול בדיכאון ובחרדה וסדנה מעשית לרופאים לטיפול ב-VISCUM ALBUM.

הכנס מיועד לרופאים בהתמחויות השונות, למטפלים באמנויות, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, יועצים ביוגרפיים, סטודנטים לרפואה, אחיות ורוקחים.

אך גם למתעניינים שאינם מטפלים תהיה אפשרות להנות מהאורחים המגיעים אלינו. ב-27 באוקטובר תתקיים בבית מרים בהרדוף בשעה 20.00 הרצאה של ד"ר גירקה בנושא "השפעת ההתפתחות הפנימית והקהילה על הבריאות". ההרצאה תימסר באנגלית ועלותה 20 ש"ח.

לשאלות ובירורים בנושא הכנס ניתן לפנות אל דבי במסרון למספר 0584444560 או בדוא"ל לכתובת [email protected]

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

תגובה אחת

  1. התשובה לסרטן היא שינוי אורח חיים. שינוי תזונה לתזונה נקייה, התעמלות, ושינה מספקת. אני תוהה כיצד רופא אנתרופוסופי מתייחס לכל אלו.

העגלה שלך