לראשונה בישראל: כנס בוגרי חינוך וולדורף [איגרת 244]
מתוך דף הפייסבוק: קהילת בוגרי חינוך וולדורף בישראל

לראשונה בישראל: כנס בוגרי חינוך וולדורף [איגרת 244]

לראשונה בישראל: כנס בוגרי חינוך וולדורף

מהי התחושה הראשונה שעוברת בליבו של אדם בוגר מן הישוב, כזה שהתחנך במערכת החינוך ה"רגילה", כאשר הוא מבקר לראשונה בבית ספר הפועל בשיטת חינוך וולדורף? אני לא יכול לענות בשם כל האנשים מן הישוב, אבל אני יכול להגיד על עצמי, שהרגש הבולט ביותר שחשתי כאשר ביקרתי לראשונה בבית ספר אדם בירושלים היה קנאה. קינאתי באותם ילדים חמודים שגורלם הטוב הביא אותם לבית הספר שאז היה נראה לי כדבר המושלם ביותר שקיים. היה לי ברור שאותם ילדים, לכשיגדלו להיות אנשים בוגרים, יביאו הרבה ברכה וטוב לעולם. רציתי גם אני להיות חלק מזה, וכך הוביל אותי גורלי (הטוב!) ללימודי חינוך וולדורף ומאוחר יותר להוצאת אדם עולם.

לפני מספר שנים, כשהוצאת אדם עולם החלה לגדול ועלה הצורך להעסיק עובדים, שאלתי את עצמי כיצד אבטיח שהעובדים שאשכור יהיו חרוצים, מדויקים, יצירתיים, בעלי ראש גדול ויכולת חברתית טובה? לאחר ש"חייתי את השאלה" למשך זמן מה, הגיעה אלי גם התשובה: עלי להעסיק בוגרי חינוך וולדורף. לרעיון הזה היה רובד נוסף: רציתי לראות מה צמח מתוך אותם ילדים חמודים. האם הם עונים על הציפיות שתליתי בהם אז?

גיא סימון, ממארגני כנס בוגרי חינוך וולדורף בישראל

הדרך באותו זמן אל מאגר בוגרי חינוך וולדורף עברה דרך מזכירות תיכון הרדוף, שבטובה הסכימה להוציא מכתב מיוחד לבוגרי בית הספר. דרך הערוץ הזה הגיעו לאדם עולם מספר עובדים, שבמשך מספר שנים מילאו כמה תפקידים והובילו את ההוצאה קדימה. אחד מהם הוא גיא סימון, יליד קריית טבעון ובוגר בית הספר שקד, שמאז עבודתו כמנהל מחלקת הפרסום באדם עולם הספיק לעשות תואר שני (והשלישי בדרך), לפתוח יקב בוטיק משפחתי (יקב סימון), לרכז את תחום התראפיות בבית הספר ״וולדורף העליה״ בשכונת בת-גלים בחיפה, לנהל את מעבדת המחקר לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה, להתמחות בביה״ח הפסיכיאטרי ״שלוותה״ ולטפל בקליניקה פרטית.

לאור הפעלתנות המרשימה של גיא בן ה-27, לא הייתי ממש מופתע כשהוא סיפר לי על יוזמתו החדשה לקיים כנס של בוגרי חינוך וולדורף בישראל. לדבריו, הרעיון נולד לפני כחודש, במסגרת הפקת פסטיבל שייח' אבריק לתרבות אזרחית (פסטיבל שייערך בקריית טבעון בין ה-6 ל-8 לאפריל, ואנו נכתוב גם עליו בקרוב). "נשאלתי מה ארצה לעשות בפסטיבל,והתחלתי לדבר על סדנאות מיינדפולנס ופסיכודרמה שאני עושה, על מסיבת טראנס שיבטית וחגיגת כליזמר-ג׳יפסי לוהטת ועל ״חפש את המטמון רווי אלכוהול״ עם בקבוקי יין מהיקב. כל אלו היו רעיונות נחמדים, משעשעים ופשוטים למימוש, אבל משהו בהם היה חסר, חסר ייעוד, מטרת על והמשכיות. לאחר כמה חילופי מילים עם חבר יקר שנכח בישיבה, הבנתי כי אני יודע מה חלקי בפסטיבל. אנסה לייצר את החיבור הכה נחוץ אך הלא קיים עדיין של בוגרי חינוך וולדורף בארץ".

ומדוע חשוב לדעתך לקיים את המעגל הזה?

"אני מרגיש שיש פה כוח גדול שרוצה להתממש דרך המפגש. אני מרגיש שבוגרי חינוך וולדורף הם קהילה, אבל היא עדיין לא חוברה יחדיו. יש להם פוטנציאל עצום לעשייה חברתית וקהילתית, ובכנס הזה תהיה לנו הזדמנות ראשונה לבחון האם נחוצה לנו החברותא הזאת ומה היא יכולה ליצור ביחד".

איך היו התגובות עד כה?

"מעורבות. יש חבר'ה שממש בעניין והחלו לפעול איתי, למשל נועם שטרן שמפיקה איתי את הכנס. ויש כאלה שלא מבינים למה זה נחוץ להם, ומבחינתם חינוך וולדורף הוא פרק שאפשר להשאיר מאחור".

גיא מקווה שהמפגש המתקרב יהיה ראשון מני רבים, ושהוא ילווה בשמחה והתלהבות של יצירה. ״אני מקווה שנוכל להתגבש, אפילו במעט ולייצר מארג חזק של קשרי גורל בין בוגרי החינוך בארץ, שנגלה איך אנחנו תורמים, מסייעים ומאפשרים לכוחות של יוזמה וחידוש לשנות את פני החברה הישראלית ואת חיינו הפרטיים״.

לסיום שיחתנו מזמין גיא את בוגרי חינוך וולדורף שקוראים את האיגרת להצטרף לקבוצת הפייסבוק ולמלא את טופס ההשתתפות. מי שמעוניין לקחת חלק בהפקת הכנס, להציע רעיונות להרצאה או סדנא, להציג, להקריא או לדבר – מוזמן לפנות אליו למייל  [email protected]

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

4 תגובות

  1. האם אוכל להגיע לכנס? אני שולחת את בני הבכור בשנה הבאה לבית בפר וולדרוף ומאוד מעניין אותי לשמוע מבורי החינוך מה יש להם לספר.
    אני לא חונכתי בבית ספר כזה. תודה יעל

  2. מאד נהנתי מהחוברת האחרונה של אדם עולם, תודה רבה, יעל שיפמן.

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך