ניחוח בינלאומי של חינוך ולדורף – היום בכפר הירוק ומחר בהרדוף [איגרת 124]

למרות המתיחות הבטחונית, ביקור של הפורום הבינלאומי של חינוך ולדורף מתרחש בימים אלה בישראל

מהם שלושת ה"שווקים הצומחים" של חינוך ולדורף בעולם? סין, ברזיל, ו... ישראל! כן, מסתבר שישראל היא לא רק מעצמת היי-טק ופיגועים, גם בתחום חינוך ולדורף אנחנו מהמובילים בעולם. עובדה זו לא נעלמה מעיניהם של מנהלי פורום חינוך ולדורף העולמי, ומסיבה זו הם החליטו לקיים את הכנס הארצי השנתי שלהם בישראל, בימים אלו. לצד הישיבות הפנימיות שלהם, הם יקימו מפגשים ציבוריים לקהל הרחב, אחד מהם יתקיים היום, ולכן איגרת זו תופסת אתכם בשעות הבוקר ולא בערב, כמקובל.

לפי הודעה שנמסרה מטעם הפורום הישראלי לחינוך ולדורף, המארח את הביקור, הפורום הבין לאומי מייצג את חינוך ולדורף ברחבי העולם מול ממשלות, ארגונים ועמותות. הוא מאגד כ-40 אנשים מכל רחבי העולם כאשר כל ארץ שבה יש נוכחות משמעותית לחינוך ולדורף שולחת אליו נציג/ה (ארצות עם הרבה גנים ובתי ספר כמו גרמניה, ארה"ב והולנד שולחות מספר נציגים). הנציג של ארצנו הוא גלעד גולדשמידט.

מטרת הפורום היא ליצור תודעה בין לאומית של חינוך ולדורף, לעבוד ולהעמיק בשאלות שונות של הזמן ושל ארצות ואזורים שונים בעולם, להפגיש בין הארגונים השונים הקשורים לחינוך ולדורף ולדון בשאלות של התאמת חינוך ולדורף לארצות ותרבויות שונות. כמו כן הפורום מתעסק בעזרה לארצות שונות מול הממשל וכן אחראי על הכנסים הבין לאומיים בדורנאך, שוויץ.

המפגשים הציבוריים של אנשי הפורום יתקיימו היום (שלישי, שעה 15:30) בבית ספר אורים (הכפר הירוק) ומחר (רביעי, שעה 20) בהרדוף. במפגשים עצמם תהיה חלוקה לקבוצות לפי תחומי עניין: הכשרות מורים, בתי ספר, גנים ועמותות הורים / קהילה. לדברי גלעד אלון, המרכז את ועד עמותות ההורים הארצי, הנושאים לדיון במפגש עמותות ההורים הם בית ספר ולדורף כקהילה חינוכית, שליחותו החברתית של חינוך ולדורף, השתלבות הקהילות במרחב המוניציפאלי, והשאלה האם אפשר לנהל בית ספר ולדורף ברוח תפיסת החברה התלת איברית של שטיינר. אלון מוסיף כי זוהי הזדמנות נדירה ללמוד מאנשי חינוך ולדורף מכל העולם, ולקבל זווית ראיה רחבה יותר על המצב שלנו.

מפגשים פתוחים עם פורום חינוך ולדורף העולמי
יום שלישי 11.11.14 שעה 15:30 הכפר הירוק (בי"ס אורים)
יום רביעי 12.11.14 שעה 20:00 קיבוץ הרדוף

נועם שרון

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי?

הירשמו וקבלו חינם גישה ל14 מאמרים נבחרים ממגזין אדם עולם!

העגלה שלך