ערוץ: אנתרופוסופיה

הכשרה חדשה המתעתדת להיפתח בהרדוף תכשיר תראפיסטים פעילים בפסיכותראפיה אנתרופוסופית [איגרת 143]

בשבוע שעבר כתבנו על כך שחובתנו האזרחית אינה מסתיימת עם הטלת פתק בקלפי, ושלמעשה כך היא רק מתחילה. עכשיו, כשהבחירות הכלליות לכנסת מאחורינו, אנו שמחים לחזור לכתוב על הבחירות האישיות שכל אחד מאיתנו יכול לעשות. לבחירות הללו, בניגוד לבחירות הכלליות, יש השפעה ישירה ומיידית על איכות חיינו וחיי הסובבים אותנו. אם נביט סביבנו נראה שהעולם מלא באנשים שמקדישים את חייהם לעזרה לזולת. ... קרא עוד »

השילוש החברתי על פי משה אבגי [איגרת 139]

"הדמוקרטיה כבר מזמן אינה רלוונטית - היא פשטה את הרגל", אומר משה איבגי כשהוא יושב בסלון ביתו המרווח בזכרון יעקב. "הרבה שנים אני מעורב חברתית וקצת פוליטית, ומוטרד מאוד מהדרך שבה מתנהל השלטון, לא רק בארץ אלא בכל העולם. לכאורה הגענו לדרגה מסוימת של חופש, אבל זאת לא האמת. חשבתי את זה עוד לפני שהכרתי את שטיינר". את משה איבגי ... קרא עוד »

הסף הוא אני

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

גם היהדות וגם האנתרופוסופיה מובילים את האדם במסע רוחני, אך באנתרופוסופיה הדרך עבור כל אדם היא אינדיווידואלית – היעדים אינם אחידים. ובניגוד ל"נעשה ונשמע" של היהדות, אין כללי התנהגות אנתרופוסופיים או כניעה לסמכות חברתית או רוחנית. כבני אדם המתבוננים בעולם, נטועה בנו נטייה לראותו כמורכב משכבות. העולם שנגלה לחושים מגלה רבדים וממדי עומק מורכבים ושונים. ככל ששכבה "עליונה" יותר, כך היא ... קרא עוד »

חיים אנתרופוסופיים כהלכה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

גבע ששון מגיב למאמרו של ד"ר אילון אידלשטיין – "סכנות פרשניות במשנתו של רודולף שטיינר" (גיליון 32) לפני ארבע שנים קראתי בעיון רב את המאמר של ד"ר אילון אידלשטיין "חינוך ולדורף ותרבות ישראל" שפורסם בגיליון 13 של "אדם עולם". במאמר זה מעלה הכותב את הצורך לכלול בחינוך ולדורף את הוראת מקורות תרבות ישראל מתוקף היותנו ישראלים החיים יחד בארץ הזאת, ... קרא עוד »

בין שני הרים – על אנתרופוסופיה ויהדות

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

האם הבין שטיינר את אלוהי ישראל? מה ההבדל בין הכריסטוס למשיח ביהדות? דניאל שליט, שעבר במסעו האישי דרך האנתרופוסופיה וחזר לבסוף בתשובה, מקיף במאמר זה את ישו, משה רבנו, מלאכים בעולמות העליונים ואת תפקידו של העם העברי על-פני האדמה, כדי לברר מהן נקודות המחלוקת העיקריות ומהו הפוטנציאל לתרומה הדדית. ראשית-כל, כמה מילים אישיות. עד גיל השלושים ומשהו, הייתי מוסיקאי, חילוני ... קרא עוד »

דבר המערכת: אנתרופוסופיה ויהדות – הילכו שניים יחדיו?

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מה פירוש להיות אנתרופוסוף יהודי? כיצד מי שחש קשור לאנתרופוסופיה מתייחס לעובדת-הגורל הזו – להיוולד לעם בעל היסטוריה ייחודית, חסרת נחת ורוויה בסבל, קונפליקטים פנימיים וחיצוניים, שבתפיסתה העצמית זהותה הלאומית היא עניין מרכזי ומקודש בתולדות העולם, ושורש נשמתו של היהודי היחיד? וכיצד מתייחס יהודי אנתרופוסוף לגזעו, דתו או עמו כשהוא חש שרודולף שטיינר לא השכיל להבין – או דווקא כן ... קרא עוד »

השגיאה ההיסטורית של רודולף שטיינר וגעגועי היהודים לפלסטינה

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

מאמרו של שטיינר בגנות הציונות (המופיע בעמודים הבאים) מעיד לא רק על העדר ראייה לעתיד, אלא גם קריאה לא נכונה של ההווה של תקופתו. עבור האנתרופוסופים בישראל יש בכך משהו משחרר. את המאמר "געגועי היהודים לפלסטינה" פרסם רודולף שטיינר בכתב העת הגרמני "מגזין פור ליטרטור" )"מגזין לספרות"( ב-1897, בתקופה שבה פעל עוד כאינטלקטואל, ובטרם פתח בפני הציבור את התעניינותו בתורת ... קרא עוד »

אנתרופוסופיה ויהדות – הילכו שניים יחדיו? [איגרת 135]

מה פירוש להיות אנתרופוסוף יהודי? כיצד מי שחש קשור לאנתרופוסופיה מתייחס לעובדת-הגורל הזו – להיוולד לעם בעל היסטוריה ייחודית, חסרת נחת ורוויה בסבל, קונפליקטים פנימיים וחיצוניים, שבתפיסתה העצמית זהותה הלאומית היא עניין מרכזי ומקודש בתולדות העולם, ושורש נשמתו של היהודי היחיד? וכיצד מתייחס יהודי אנתרופוסוף לגזעו, דתו או עמו כשהוא חש שרודולף שטיינר לא השכיל להבין – או דווקא כן ... קרא עוד »

סכנות פרשניות במשנתו של רודולף שטיינר – ד"ר אילון אידלשטיין

אדם עולם - אנתרופוסופיה בישראל

כמאה שנים אחרי הולדת האנתרופוסופיה, כבר חשוב להתחיל לברר: מה עדיין חיוני ומקורי בתורה זו, ומה כבר פג תוקפו ואינו מתאים לתקופתנו? לקריאה לחצו כאן>>> קרא עוד »