כורכומין: תוסף כורכום חדשני מבית אקוסאפ

כורכומין: תוסף כורכום חדשני מבית אקוסאפ

כיצד תורם הכורכום לבריאותנו?

הוא אחד התבלינים הנפוצים ביותר במטבח הישראלי, אך מלבד השימוש הקולינרי בו, צמח הכורכום, שמוצאו בדרום מזרח אסיה, שימש במשך אלפי שנים ברפואה האיור-וודית (רפואה הוליסטית שמקורה בהודו), ברפואה הסינית, וברפואת הצמחים המערבית, לריפוי מגוון רחב של מחלות שונות.

סגולותיו הרפואיות של הכורכום

הכורכומין הוא אחד הרכיבים הפעילים בשורש הצמח, והוכח במחקרים רבים כאנטי דלקתי. מחקרים קליניים מצאו כי נטילת תוסף הכורכומין סייעה להפחתת מדדי כאב ושיפרה סימפטומים אופייניים של אנשים הסובלים מדלקות פרקים[1], קרוהן[2], ואף מחלות מעי דלקתיות נוספות כמו אולקוס ומעי רגיז.

הטורמריק – שורש הכורכום – עשיר ברכיבי תזונה

אמנם הכורכומין הוא הרכיב הנחקר ביותר בשורש הכורכום אך הוא רק אחד הרכיבים מתוך קומפלקס רכיבים שנמצאים בשורש הכורכום השלם. מחקרים שבחנו את ערכו התזונתי של שורש הטורמריק, מצאו, כי הוא עשיר ברכיבי תזונה כגון פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, חומצות אמינו וחלבונים ועושר של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, כולל ברזל, אבץ, נחושת, סידן, כרום, מנגן, מוליבדן, זרחן, אשלגן, קומפלקס ויטמיני B, וכן ויטמין A, C ו-E[3].
מחקרים מהשנים האחרונות גילו, כי לטורמריק על כלל רכיביו, השפעה מיטיבה על מגוון רחב של מצבים דלקתיים כמו אקנה, לופוס, כיב קיבה, מחלת חניכיים כרונית ותסמונת המעי הרגיז[4].


טכנולוגית
PNS לשיפור ספיגת הכורכומין במערכת העיכול

הכורכום, על שלל סגולותיו, מציב בפנינו אתגר: יכולת ספיגתו בגוף האדם. הכורכומין הוא רכיב המסיס בשמן ואילו מערכת העיכול שלנו היא סביבה מימית, לכן, הכורכומין לא יכול להיספג בה היטב, וכך גופנו אינו יכול לנצל את סגולותיו הרפואיות הרבות של הכורכומין. גילוי זה, הוביל לפריצת דרך טכנולוגית הנקראת טכנולוגיית PNS. טכנולוגייה זו עושה שימוש בכל הרכיבים הטבעיים המצויים בשורש הכורכום, אשר עוטפים את מולקולת הכורכומין המסיסה בשמן, באופן המדומה לכריך. המסיסות הגבוהה בשמן ובמים מסייעת למארג לחדור את המעי הדק ולהיספג היטב במערכת העיכול[5].

ליפוזום – מגביר את ספיגת הכורכומין בגוף

בטכנולוגיה הליפוזומלית נעשה שימוש במולקולות טבעיות המסיסות הן במים והן בשמן. כשמולקולות אלו נמצאות בסביבה מימית, הן עוטפות את רכיבי הכורכום בבועית המכונה ליפוזום. המעטפת הליפוזומלית נושאת את הכורכום לכל אורך צינור העיכול עד למעי הדק, שם הוא נספג ועובר למחזור הדם. בטכנולוגיה זו, ספיגת הכורכומין ויתר מרכיבי הכורכום יעילה פי 50 לעומת צריכת כורכומין צורתו הטבעית. מלבד שיפור ספיגת רכיבי הכורכום בגוף, הטכנולוגיה הליפוזומלית משפרת ומעדנת גם את טעמו המריר של הכורכום.

שילוב שתי טכנולוגיות אלו: הליפוזומלית וטכנולוגית PNS , ממקסם את ספיגתו של רכיב הכורכום במערכת העיכול, וממצה את שלל סגולותיו הרפואיות. זו הסיבה, שחברת אקוסאפ בחרה להזניק את תוסף הכורכום הליפוזומלי לדור חדשני ומתקדם על ידי שילוב שתי הטכנולוגיות, בנוסף למיצוי שורש הכורכום. בדרך זו, זמינותו הביולוגית של המוצר גבוהה עד פי כ-16.5 בהשוואה לכורכומין "נקי" ללא טכנולוגיות אלו.

סיכום יתרונות כורכום ליפוזומלי

  • מיוצר תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות להגברת הספיגה, עד פי 16.5 גבוהה יותר מתוסף כורכומין "נקי" בריכוז של 95%
  • הליפוזום מגן על החומר הפעיל מפני התפרקות במערכת העיכול
  • נוזלי וקל לנטילה לילדים ולמבוגרים
  • בטעם עדין בזכות המעטפת הליפוזומלית

תוסף כורכום ליפוזומלי ומוצרים נוספים ניתן לרכוש באתר או דרך מוקד השירות 1801-226-226 וכן בבתי טבע ומרקחת וברשתות הפארם.

 

 

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

[1] A randomized, pilot study to assess the efficacy and safety of curcumin in patients with active rheumatoid arthritis. Binu Chandran, Ajay Goel

[2] Curcumin therapy in inflammatory bowel disease: a pilot study. Peter R Holt 1, Seymour Katz, Robert Kirshoff

[3] Sanatombi R., K. Sanatombi (2018) Nutritional value, phytochemical composition, and biological activities of edible Curcuma species: A review. Journal International Journal of

Food Properties Volume 20, 2017 – Issue sup3

[4] Bundy, R., (2004) Turmeric extract may improve irritable bowel syndrome symptomology in otherwise healthy adults: a pilot study. J. Altern. Complement. Med. 10:1015–1018.

[5] Her et al., (2018) Improvement of Curcumin Bioavailability for Medical Applications Med Aromat Plants (Los Angeles)7:6

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך