על בני אדם, בעלי חיים וקלפי טוטם אינדיאנים [איגרת 98]

הגיליון החדש של אדם צעיר מוקדש לבעלי חיים, ויש בו ערכה מרהיבה של קלפי חיות טוטם אינדיאניות

תשמעו מה שמירה, המאיירת והמעצבת של אדם צעיר, סיפרה לרינת פרימו, עורכת העיתון. בזמן העבודה על הגיליון החדש בנושא בעלי חיים, יצאה מירה לאחת הכיכרות בעיר כדי לצייר יונה. היא ישבה ליד להקת יונים, בחרה ביונה אחת והתחילה לצייר אותה. היא לא התקרבה אליה, לא דיברה ולא זרקה לה פרורי לחם. רק הסתכלה עליה. זה לא פשוט לצייר יונה; היא כל הזמן זזה. ואז קרה דבר מופלא: לאט לאט היונה שמירה הסתכלה עליה, התקרבה אליה. ועוד קצת. ועוד טיפה. מירה לא עשתה כלום – רק המשיכה לצייר אותה. לבסוף היונה התעופפה אל השולחן ועמדה קרוב-קרוב כדי לתת לה הזדמנות לראות (ולצייר) כמה היא יפה.

אני מספר לכם את הסיפור הקטן הזה (הלקוח מדבר העורכת), כדי לשתף אתכם במשהו מההתרגשות סביב הגיליון החדש של אדם צעיר, שהוא כל כך מיוחד, עד שהחלטתי להקדיש לו את האיגרת הנוכחית. הגיליון הזה מרגש לא רק כי נושא בעלי החיים הוא נושא שילדים רבים חיכו לו, ולא רק בגלל הסיפורים והאיורים היפים שיש בו, אלא גם בגלל פרויקט מיוחד שיש בתוך הגיליון: קלפי חיות טוטם אינדיאנים. "האינדיאנים מאמינים," כותבת רינת, "שלאדם יש קשר עמוק וחזק עם כל החיות שחיות איתנו על פני האדמה, באוויר ובמים. לכל אדם יש תשע חיות טוטם שמלוות אותו, מעניקות לו עוצמה, מלמדות אותו על עצמו ומשקפות את כישרונותיו ואת דרכו בעולם".

הבוקר קמתי מוקדם, גזרתי את 52 קלפי הטוטם שבגיליון, הפכתי אותם על השולחן, התרכזתי ובחרתי את תשע קלפי הטוטם שלי. לאחר הבחירה קראתי מה המשמעות של החיות הללו, ומה השיעור שיש להן ללמד אותי. זה הרגיש לי טיפה כמו לקרוא בהורוסקופ, אבל במקביל ידעתי שהידע הזה שווה בדיוק כמו מה שאני אעשה ממנו. אלה חלק מהקלפים שיצאו לי:

צב – עוצמתו של הצב היא חיבור לאדמה ומתן כבוד לזמן שדורשת התפתחות והבשלה. הצב מלמד אותנו להגן על עצמנו. אתם מוזמנים להתחבר אל הקרקע ולכבד את מה שיש בתוככם.

עטלף – העטלף מסמל התחלה מחדש. עליכם להפטר מהרגלים ישנים שכבר לא משרתים אתכם ולהיוולד מחדש, כמו עוף החול, אל תוך עתיד שמתאים לכם. זה הזמן להתפתח אל תוך יעוד חדש.

נחש – לא רבים הם האנשים שמלווה אותם עוצמתו של הנחש. הנחש מלמד אותנו שגם את מה שנראה לנו כמו רעל וארס אפשר לשנות לכוח מרפא. לנחש יש אנרגיה גדולה שכולה להפוך בידי בני האדם ליצירה, למנהיגות ולחכמה עמוקה.

פרפר – הפרפר מסמל שינוי. אולי אתם זקוקים לשינוי בתחום מסוים בחייכם. בחיי הפרפר יש גלגולים כמו בחייהם של כל רעיון ויצירה. שלב הביצה – הרעיון או המחשבה. שלב הזחל – קבלת ההחלטה. שלב הגולם – מימוש, יצירה והבשלה. שלב הלידה – שיתוף האחרים במה שהשגתי. באיזה מצב נמצא הרעיון שלכם?

פנתר שחור – עמדו בלי פחד אל מול העתיד הבלתי ידוע. אתם לא אמורים להבין הכול כאן ועכשיו, תנו אמון במסתורין הגדול. הדברים יתגלו לכם בזמן הנכון. הפנתר השחור מעניק לכם את סגולת אומץ הלב אל מול הבלתי נודע.

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך