כנס אנתרופוסופי ארצי בהרדוף

כנס אנתרופוסופי ארצי בהרדוף

האנתרופוסופיה בישראל מצטיינת ביוזמות ועשייה מקומית, אך מזניחה את הראייה הארצית. קבוצת יזמים מהרדוף מנסה לשנות את התמונה

בסוף השבוע 23-24/9 התקיים בהרדוף כנס אנתרופוסופיה ארצי. הכנס היה פרי יוזמה של קבוצת אנשים קטנה שראתה לנכון לחדש את הפעילות האנתרופוסופית במישור הארצי. כנסים ארציים התקיימו כבר בשנות ה-90, גם כיוזמה של קבוצה קטנה של אנשים ממרכזים אנתרופוסופיים שונים בארץ, ואחר כך בשנות האלפיים ביוזמת אדם עולם.

בישראל קיימת פעילות אנתרופוסופית ענפה, בתחומי החינוך, חינוך מיוחד, רפואה, חקלאות, אומנות, לימודי אנתרופוסופיה ועוד, אבל אין – לעומת מרבית ארצות העולם – ארגון ארצי או חברה ארצית. הפעילות לרוב קשורה ליוזמות השונות או לקבוצות לימוד מקומיות. למצב זה יש יתרונות: גמישות, פתיחות, קשר עם זרמים רוחניים אחרים ועוד אבל גם חסרונות: לדעתי בעיקר חוסר קשר ושיתוף בין כל הפועלים בתחום.

קבוצת האנשים שלקחה על עצמה את יוזמת ארגון הכנס רואה חשיבות גדולה ביצירת מרחב של שיח, חשיבה ויזמות במישור הארצי בין כל האנשים שרואים את עצמם קשורים לאנתרופוסופיה.

בכנס ניסינו לגעת בשאלות הזמן בשלושה תחומים מרכזיים: התחום הרוחני, התחום החברתי-קהילתי והתחום הכלכלי-יזמי. בכל אחד מהתחומים היו שתי הרצאות קצרות ואחר כך מעגלי שיח בקבוצות קטנות. בתחום הרוחני עלו השאלות: כיצד אפשר להתחבר עם הפן הרוחני בעבודתנו? כיצד אפשר לעשות זאת יחדיו בקבוצה? כיצד אפשר לשאת אל תוך עבודתנו את התחום הרוחני? בתחום החברתי-קהילתי עלו השאלות: כיצד אנו יכולים באמת לפגוש זה את זה? כיצד אפשר היום לעבוד בקהילה? כיצד מחליטים החלטות בצורה נכונה לזמן? ובתחום היזמי-כלכלי עלו השאלות: איך אפשר להביא לעבודה וליוזמה את פירות הרוח? איך אפשר וצריך בימינו לעבוד בשיתוף ובשיח ביוזמות השונות?

בנוסף התקיים ערב אומנותי שבו הוצגו יצירות באוריתמיה, דיבור, שירה ומוזיקה. באוריתמיה ראינו את נציגי בית ספר "ורד" בהרדוף ו"דרך הגיא" מאלוני אבא בקטעי מוזיקה ודיבור; בעיצוב דיבור את מנטרת "אבן הפינה" ושירים של פאול צלן על ידי תלמידים ומורים מבית הספר לעיצוב דיבור בהרדוף ובשירה את שרה רפאלי ואת נירית סטרול.

לכנס הגיעו כ-100 אנשים מכל רחבי הארץ ומעבר לתוכן עצמו גם אכלנו ביחד, שוחחנו ונפגשנו.

אנו רואים את הכנס כהתחלה לכנסים עתידיים רבים וליצירת קהילה אנתרופוסופית ארצית עם קשר ושיתוף בין חבריה. האתגרים העומדים בפנינו הם גדולים ומורכבים ורק בצורה קהילתית, עם חיבור עמוק ושיח בינינו נוכל לתרום ולהביא את פרי עבודתנו לחברה הישראלית.

בכל שאלה, הערה או יוזמה אתם מוזמנות ומוזמנים לפנות אלי.

בשם חברי הקבוצה,

גלעד גולדשמידט

[email protected]

תגובות

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות החובה מסומנים *

*

העגלה שלך